Artful Slacker

Uppdateringar

Posted on: januari 25, 2008

Hej gott folk.

Ja, det var ett tag sen sist nu jag skrev några uppdateringar om mitt liv. Well, den första och kanske största nyheten just nu är att jag nu börjat frilansa webdesign på allvar nu och, fuck me, det är underbart. Även fast man inte har kunder hela tiden och det mesta av tiden går åt att söka kunder så är det så förjävligt kul. Söker du inte kunder eller jobbar med en befintlig kund så sitter du och gör researches om psykologi på webben. Tyvärr finns det så lite information om psykologi på webben så ibland så är jag tvungen att använda min superpower; empatin till hjälp och/eller göra egna undersökningar. Visst ibland är det jobbigt och jag sover bort halva dagen för jag inte orkar tänka i ettor och nollor. Men i stort sett så är detta det jobb jag velat ha sen väldigt långt tillbaka men aldrig kunnat utföra förrän nu. Många drömmar jag haft tidigare börjar falla på plats.

Så hur går det för de övrigt projekten? Passionen för soire har försvunnit. Varför? Ingen aning. Kanske att jag inte brinner för ämnet så mycket. Det räckte för mig att göra listan som jag och mina vänner kan använda oss utav när vi vill gå ut på krogen. Det enda jag kommer fortsätta med soire är att göra den listan lite mer avancerad. Kanske fixa RDF?

För er som inte vet vad RDF är kan jag tala om för er att jag inte heller vet så mycket om det själv. RDF är en utveckling utav XML som jag förstått det. En mängd data som är sammanlänkade tillsammans. Facebook till exempel använder sig utav RDF. Vilken geek jag blivit. Inte konstigt nu när jag precis kommit hem från ett ”geek meet” inne i stan hos Creuna. Jävligt kul. Free beer and pizza for the whole family. Träffade en hel del intressanta människor inom webb branschen. Det tråkigaste med tillställningen men samtidigt mest intressanta var en snubbe som föreläste om just RDF. Tråkigaste föreläsaren någonsin med ett otroligt intressant ämne att tala om.

Många intressanta diskussioner med övrigt folk om webben och bristen av psykologisk forskning om webben. Bra eller dåligt för min del kan man diskutera.

På tal om psykologi så är LifeManShips första workshop nästa helg och jag börjar bli taggad som fan nu. All nervositet börjar gå över och nu är jag peppad som fan på att köra igång och dela med mig med all den kunskap jag har samlat på mig sen senaste workshopen med Pure180. Har fått väldigt bra feedback från människor men även en del dålig feedback. Eller 1 dålig feedback rättare sagt. Om man nu kan kalla det för feedback när man diskuterar något med en förstörd människa. I feel sorry for you Sophia. Jag verkligen menar det. Vissa människor är alldeles för måna om att ha rätt att de förlorar kontrollen över sig själva. Den som vet vad jag snackar om, den vet.

Var var jag? LifeManShip, så var det.

Alla som känner mig vet hur passionerad jag blir så fort jag börjar snacka psykologi. Men för er elever som är antagna till workshopen och för er i framtiden. Jag lovar att försöka hålla mig lugn och sansad så ni förstår vad jag pratar om.

Nu börjar det här inlägget komma till sin slut och det jag vill avsluta med är:

LIFEMANSHIP RULES.

ps. för er som ligger bakom flötet så kan jag informera er om att LMS utvecklar en ny version av hemsidan. Den nuvarande är bara en beta och har haft en del problem med några äldre webbläsare (som bara noobs använder idag). Hur som helst kommer detta vara kick-ass sajt. Bli inte chockade när vi leverar den 😛 Och en sak till kan jag lova er. Utvecklingen av LMS slutar inte efter nya versionen. Det finns en massa stora planer på G. Vi ska ta över världen.

pps. Snart drar Lost igång igen. För er alla idioter som inte förstår något utav Lost. Börja kolla på det och använd era hjärnceller.

ppps. Grattis till Bursting Veins och Maddy till semifinalplatsen på Emergenza. Kul att se er igår.

pppps. Många ps det blev nu. Over and out.

Puss och kram lever pastej.
Your, schwartskopf, Molior Case!

Kommentera

januari 2008
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
